poniedziałek, 25 maja 2015

Wycieczka do muzeum

Witajcie!

W minioną sobotę miałam okazję zwiedzić muzeum - Centrum Edukacji Archeologicznej ,,Błękitny Lew" mieszczące się w gdańskim spichrzu.





Po zakupieniu biletów czekają na nas dwa piętra pełne historii, która aż wibruje w powietrzu...

A tak na poważnie:

Do obejrzenia są cztery wystawy. Pierwsza dotyczy prac archeologicznych prowadzonych w różnych częściach Gdańska oraz metod rekonstrukcji wyglądu i warunków życia dawnych gdańszczan. Mieści się na pierwszym piętrze. Zaraz obok znajduje się   ,, średniowieczna ulica hanzeatycka" - no cóż... żeby ocenić trzeba zobaczyć. Ja pozwolę sobie przejść od razu do drugiego piętra.
Ach nie! Zatrzymam się jednak na chwilę przy zbroi bo bardzo mi się spodobała. Szczególnie hełm typu ,,psi pysk" - bardzo szykowny ;).
Na drugim piętrze jest to, co od razu mnie najbardziej zainteresowało - sporo pięknych eksponatów z okresu XV - XVII wieku.

Jest i mini sala kinowa gdzie można w ciszy i spokoju obejrzeć i film.

Poniżej kilka zdjęć przedmiotów, które najbardziej przykuły moją uwagę:

3 częściowa zapinka do płaszcza

Klamry i okucia pasków




Pionki do gry
Naczynia

Przedmioty codziennego użytku

Cynowe zabawki - śliczne! 

Cynowe zabawki
Trochę biżuterii:

Pierścionki

Więcej pierścionków

Widzę takie na moich palcach ;)

Torebki, kaletki:




Moja ulubiona- prawdopodobnie uszyta z jedwabiu.
Ogólnie było całkiem miło i sympatycznie.


Prace nad suknią zostały rozpoczęte i niebawem zamieszczę informację na jakim są etapie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz